Alla inlägg den 18 juni 2009

BVC

Av Joanne - 18 juni 2009 00:11

Nu vart man inget fan av BVC heller.

Suck.

Blev så ledsen och arg när jag var där idag.

Tog såklart upp att hon satt i halsen och slutat andas då det hänt ett par ggr till efter senaste inlägget, (Dock inte idag ännu, peppar, peppar!) men hon bara viftade bort det och min oro som om det inte var något alls..

Vilket gjorde mig ledsen.

Men inte nog med det. Hon frågade mig upprepade ggr om det var något jag hade problem med eller funderade på, det enda jag undrade över var ju just att hon sätter i halsen och naveln.

Navel har hon tappat nu idag efter att jag varit på BVC.

Men hur som helst, trots att jag flera ggr sa att "Nej, inget mer jag funderar över" så återkom hon till ammningen..

Jag sa flera ggr att ammningen fungerar bra, men ändå skulle hon gnälla över det. Jag gjorde tydligen fel som lät henne äta och snutta när hon ville det och jag vet inte allt hon sa.. Att jag skulle låta det gå 3 timmar mellan matningarna osv.

Sprattlarn har ökat jätte fint i vikt och hon äter bra, vi trivs båda två med ammningen som det ser ut och jag försökte förklara det för henne, men fick inte prata riktigt.. Jag skulle mer eller mindre bara lyssna.

Så till slut vart jag såå arg!

Då sa jag bara att jag inte orkade mer och att jag skiter i vad hon säger och tog min lilla älskling och gick gråtandes därifrån.

Fattar inte varför det skulle vara något fel i hur vi gör.

Har ändå under dagen testat lite att göra som hon babblade om, och nej, det funkar bara inte.. Jag sprängs av all mjölk och Sprattlarn gråter massor och jag blir helt förstörd.

Det enda som jag tycker är jobbigt med ammningen är ju att det spänner så dant i brösten nu innan det reglerat sig bättre, men det hjälper ju inte mig att följa hennes råd..

 Äsch skit samma.. Blev bara ledsen och kommer i fortsättningen inte prata med henne om min ammning alls, utan bara låta henne väga skruttan och se över det som är viktigt för Älsklings hälsa, i övrigt vill jag inte ha råd om jag inte ber om dem, vilket jag kommer säga henne nästa gång vi ska träffas.


Vill säga ett STORT grattis till Camilla som idag fick sin flicka! =)

Ska bli roligt att få se henne sedan när de är hemma igen!


Och vill oxå passa på att skriva ett stort TACK till min syster Cindy för all hjälp och allt stöd dessa dagar.

På Fredag går hennes pappaledighet över och det är dags att lära sig klara sig själv.

Vill bara visa lite av min tacksamhet på detta viset, då det blir förevigat i text.


Nu ska jag gå och sova brevid min Älskling.

Natti natt!

Ovido - Quiz & Flashcards