Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Joanne - 14 juni 2009 01:13

Idag fick jag åka in till NÄL igen.

Helt i onödan visade det sig.

Fick så groteskt ont i min livmoder, det var värre än under förlossningen, under förlossningen fick man iaf en paus mellan värkarna, detta var som en enda jätte lång värk i över en timme.

Ringde BB och pratade lite, ringde jouren här i Lysekil som sa till oss att ringa ambulans.

Trodde att ambulansen skulle köra oss till jouren här hemma, men icke, det begav sig till NÄL.

Sprattlarn i sin sovpåse endast och jag i byxor och linne. Inga skor ingen tröja och ingen mössa eller sockar till lillan.

Väl inne så hade det släppt nästan helt och kom bara små, små värkar med långa mellanrum.

Älska Ipren säger jag bara!

Men tanten jag träffade på förlossningen var en riktigt otrevlig kärring.

Orkar inte ens berätta om det..

Tyvärr gjorde dagens äventyr att mina bröst är en mardröm och jag hoppas att morgondagen ska kunna hjälpa mig att bli aningen bättre i dem.

De på NÄL kom iaf fram till att vi gott kunde ta bussen hem därifrån, de vägrade skriva intyg så vi kunde få sjukresa hem..

Jag hade inte ens sockar på mig.. Ingen bilstol till Sprattlarn ingenting..

Fattar inte hur de tänker där inne.. Speciellt som det inte går några bussar direkt från NÄL och hem.

Tack gode gud för Laila, som styrde upp allt så vi fick kommit oss hem tryggt!

Lillan sov iaf toppen bra natten till idag (igår, då klockan är efter 00 nu hehe) Och jag hoppas hon gör det inatt med, jag är super trött.

Men hon var väldens snällaste och raraste i ambulansen in till, och på NÄL.

Inte ett ljud gav hon ifrån sig.

Sötaste flickan!

Ovido - Quiz & Flashcards