Alla inlägg under april 2009

Av Joanne - 29 april 2009 20:33

Ja, hon lever verkligen runt där inne nu, gott det!
Var hos BM igår och allt ser fint ut.. Mitt HB har sjunkit lite.. Men hoppas att det håller sig inom ramarna.

Igår fick även Lillan sin himmelsäng färdig!
Sara kom ner och sydde himmelsäng och bärsjal oxå.
Själv satte jag mig att sy förvaring till skötbordet.
Idag har det varit över 20 grader och sol!
Underbart!

Av Joanne - 21 april 2009 22:20

NU så har delmål 50 dagar kvar passerats ju!
Jisses, tror det var för ett par dagar sedan beroende på på vilken sida man kikar..
Jisses.. Nu ska hon ut oxå.. Vågar jag verkligen ha det som nästa mål.. Känns så nära då haha, försöker ju intala mig själv att det faktiskt ÄR nära, men det är ju bara så läskigt.

Är dessutom jätte orolig.. Igår var hon såå lugn, och nu idag har jag inte känt en sak ännu, inte ens ett litet viftande på tårna..

Suck för mig att aldrig vara lugn..

Av Joanne - 15 april 2009 21:19

Jag har idag varit på föräldrautbildning som det så fint heter.
Det var roligt faktiskt, över förväntan helt klart.
Det var en tjej där som skulle ha samma dag som mig och oxå har en liten flicka i magen, sedan att jag känner hennes kille oxå gjorde saken lite roligare!
Hade varit riktigt kul om vi faktiskt (mot förmodan jag vet) skulle få samma dag hehe.

Vissa saker kan man bara diskutera med andra gravida har jag upptäckt.
Synd att gruppen bara ska mötas en gång till.. Det känns lite lite faktiskt.
Men, men.
Hamnar säkert i ny grupp på BVC sedan iaf.

Mycket annat finns inte att berätta.
Livet går sin sakta lunk hehe
Har gått 32+0 idag.

Av Joanne - 10 april 2009 19:33

Ja!
Så varmt och gott var det utanför min mors fönster idag!
Skugga, vindstilla och 15 grader, undrar just hur varmt det var i solen på min mors baksida då!?
Skönt var det iaf!

Grattis till mig idag var det ju oxå då!
24 år har jag idag hunnit bli, det var alltså idag för exakt 24 år sedan som min mor fick utstå de hemska smärtor jag själv är så rädd för.
Men när jag föddes för exakt 24 år sedan så var det inga 15 grader i skuggan och vindstilla inte.. Nehe, då var det SNÖSTORM!
Jag gillar dagens väder bättre!
Punktlig var jag oxå kom på bf jag, hoppas min lilla är lika punktlig, eller iaf inte lika seg som blivande moster eller blivande kussen.. huu.

Ja, vad har jag då gjort på denna min födelsedag?! Jo, jag har tvättat!
Jag åt middag hos min mor och har tvättat, låter verkligen jätte kul kanske haha, men skönt lugn dag har det iaf varit!

31+3 idag.. Ja, tiden går iaf framåt!

Av Joanne - 3 april 2009 22:11

Ja..
Nu är här i ordning, bebis säng står uppe (obäddad visserligen) och skötbordet är på plats.
Allt som behöver vara klart när hon kommer är klart!
Nu ska jag bara rensa ur och sortera i mina garderober oxå, och skapa lite mer plats.


Var hos BM idag och allt är väl med oss vad det verkar som.
Fick ny tid om int alls så lång tid, det kändes bra, eller, det känns bra att det tätnar nu och att det närmar sig, samtidigt som det är groteskt skrämmande..
29 cm i S/F mått idag vecka 30+3 och lillans hjärtljud ligger på 156 stabilt och bra.

Fast allvarligt så är det riktigt skrämmande nu...
Jag fattar ju inte att det ligger en bebis där inne.
För tillfället känns det mycket mer rimligt att det kommer en stork om ett par månader och lämpar av en bebis än att det ligger en i min mage och som ska ut genom fiffi!!
Stackars fiffi..

Men, men, panik hjälper ingen.
Speciellt inte mig, och verkligen inte flera veckor i förväg haha.

Tjosan i trosan!

Ovido - Quiz & Flashcards