Alla inlägg under januari 2009

Av Joanne - 29 januari 2009 19:48

Idag släpade jag mig faktiskt ner på stan för en fika med kompisar, det var ett tag sedan nu.
Blev dock lite fundersam och tog åt mig en del när en av kompisarna hsplade ur sig "ungjäveln" om min bebis.. Vet inte om hon bara råkade säga så eller vad.. Men jag tog illa vid mig och svarade att jag verkligen hoppas att det inte är en "ungjävel" som kommer ut utan en bebis.
Min andra kompis sa oxå något om att det väl knappast är en "ungjävel".
Hoppas verkligen det bara var något hon råkade säga och inte menade.

Men bortsett från hennes klantiga uttryck så var det riktigt trevligt att komma utanför mitt berg en sväng och vistas bland normalt folk, spräcka min "gravid-bubbla" en stund hehe.

Och hon menade det säkert inte så som jag tog det heller.. Bara massa gravidhormoner som hoppar runt.

Igår lämnade jag in papper på försäkringskassan och fick oxå tid för info möte om föräldrapenning som jag ska gå på.
Det skadar inte att få info och kunna ställa alla frågor!

Idag har jag gått 21+2 och bebis bökar runt i magen nu. Det är mys!
Allt är lugnt och det är inte mycket som händer.

Av Joanne - 25 januari 2009 21:32

Min dator bestämde sig för att bråka med mig..

Då blev jag arg och ringde min fantastiske dataexpert (även kallad svåger) Utbildad och allt som han är på datorer så fick han genom syster tömma hela min dator, på windows och allt!
Så min dator var bara ett tomt skal mer eller mindre.
Men nu!
Efter mycket hjälp av syster och svåger så är min dator up and running igen!
Gott!
De ska ha de största tack jag kan åstakomma!

Om någon trodde tiden till vecka 26 skulle gå snabbt så trodde du fel!
För mig är tiden den dubbla...
En timme känns som två. Gissa hur långa dagarna är då haha!
Så jag kommer nog få vänta tålmodigt och läsa kusses blogg så länge och lära mig om livet som småbarnsförälder.
Funderar på om jag ska övertala kusse liten att ha lektioner i scrap booking när hon kommer hem oxå..
Hade inte varit fel att ha lite pyssel..
Funderar visseligen på att sy Sprattlarns sängkläder själv då jag inte tycker att det finns något fint i affärerna alls.
Jag vill inte ha gulle gull och pluttenutt...
Jag vill ha annat, och då får man vackert sätta sig och sy! tur man tycker det är roligt!

Såg Sprattlarns sparkar igår. Det var trevligt!
Ska bli intressant senare när man kan se ännu bättre!

Gällande halsbrännan så gick jag ner på Apoteket och köpte hem Losec mups, men vad händer då!? Jo, min halsbränna försvinner!
Skönt det visserligen, så kul är det inte att knapra piller.
Men de är gott att ha de hemma ifall det sätter igång igen oxå.

Idag har jag gått 20+5 för den som möjligtvis följer denna blogg.
Och dagarna släpar sig fram.

Ska jag ha liten mage nu, så vill jag inte ha mer än myskula när det närmar sig på tal om ingenting.
Orättvist annars...!

Av Joanne - 21 januari 2009 00:40

Idag var jag och bebis i magen hos vår barnmorska.
Vi har världens bästa Bm!
Vår Bm hade hand om min mor när jag låg i magen, så hon känner mig från början så att säga!

Bebis hjärtrytm låg på 156. Högt men inom det normala.
Hon mätte oxå livmodern, hela 19 cm! haha inte så mycket kanske, men hon tyckte det var normalt då jag "alltid varit så nätt" för att uttrycka det som hon gjorde.

Jag är väldigt nöjd med min dag!
Bortsett från denna halsbränna som vägrar ge med sig!
I morgon blir det apoteket!

Del mål vecka 26 nästa!
Hoppas tiden dit går snabbt nu!
Och att kanske en liten mage behagar dyka upp, stor behöver den verkligen inte vara, men en liten söt en hade inte varit fel!

Av Joanne - 19 januari 2009 23:23

I morgon.

I morgon sker en av de viktigaste händelserna i modern historia.
I nutid dessutom!
I morgon kommer USA för första gången någonsin ha en svart president.
Jag är så stolt över att mitt barn kommer få växa upp under denna tid.
Ett jämlikare samhälle än såhär har vi inte haft innan.

Visst USA är långt borta, men det påverkar hela världen!

Och det påverkar mitt barns uppväxt och syn på människor.
Jag är glad. =)

Av Joanne - 19 januari 2009 22:31

Ja,
Så har man kommit till mitten, eller det är väl först imorgon som jag gått 20+0 men ändå, det är ju inte många timmarna kvar dit.

Har varit lagom irriterad nu, i två veckors tid har det stått en bil parkerad inne på gården här.
Idag gick det för långt.. Den stod fortfarande kvar!!
Så jag ringde så att de kommer upp och lappar den ikväll.
Nåde om den inte står här ikväll bara för att, men är tillbaka imorgon, då vet jag inte vad jag gör.
Då blir jag väl knäpp.

Bebis var lite för lugn här i några dagar, men verkar komma igång lite mer igen här nu.

Vecka 26 är nästa del mål!
Då kan man känna sig lite lugnare, då bör bebis kännas varje dag, och om den inte gör det så får man åka och kolla upp det utan att det är något konstigt =)
Dessutom viktigast av allt, skulle det bli något så kan min bebis leva utanför mig efter denna vecka och varje timme, varje dag, varje vecka som bebis ligger kvar är bara bra.
Vecka 26 är magisk..

Mitt dygn har blivit ruskigt omvänt, det är inte bra, eller för mig spelar det egentligen ingen roll, men för andra hehe.

En gammal kär vän ringde mig igår, underbart att få höra hans röst!
Vi träffades över jul för första gången på säkert ett par år.
Oj vad jag har saknat honom.
Kändes mycket bra att få prata med honom igen, han är mer värd än allt guld i världen!

Av Joanne - 15 januari 2009 01:07

Ja, början märkte jag ju inte ens.
Nu är jag i mitten snart.
Mår toppen, sista veckan har jag börjat få påhälsning av halsbrännan på kvällarna, inte en välkommen gäst, men den våldgästar mig.. hmm, allt för glad är jag inte på den.

Snart halvvägs då ja, känns bra, då jag fortfarande (bortsett från Halsbränna!!) mår bra, mår som innan jag blev gravid.
Den enda förändringen är några kilo upp på vågen, men det syns knappt ändå haha.
Magen kommer väl den med gissar jag.
Även om den gömmer sig än så länge, det är ingen stor skillnad på den från innan och nu.

Med kläder på så syns det inte att jag är gravid.
Jag har förtvivlat över detta många ggr. Men har nu kommit fram till att jag förhoppningsvis kommer få en lagom myskula i slutet av graviditeten så det inte blir så tungt att bära.
Tron kan försätta berg sägs det ju.

Nu är klockan mitt i natten och jag kan som vanligt inte sova, men nu blir det nog någon gravid bok och sängen tills jag kan somna iaf!

Natti natti och välkommen åter!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards