Alla inlägg under maj 2009

Av Joanne - 31 maj 2009 08:48

Ja, måste ju bara skriva nu när jag varit inne på min systers blogg och läst lite, hon är så söt.

"vi väntar barn" haha, hon är för söt.

Hon ska vara pappaledig med mig och lillan är tanken.

Vi får se hur det går, men jag gissar att det kommer gå fin fint.

Det finns iaf mycket roligt och trevligt att kika på inne på systers blogg, hennes texter är allmänt flummiga och sonen, Vince, är väldens sötaste.

Glöm inte att kika in på systers katteri Softskins och min Mors katteri och kennel, Flying Spirit's.

Finns många trevliga och söta djur att kika på där! =)

Av Joanne - 31 maj 2009 08:33

Ja, de säger det hela tiden och man läser det hela tiden..

"Passa på att vila inför fölossningen nu", Men då undrar jag hur!?

Jag kommer inte i säng förens klockan passerat 24 och vaknar igen vid antingen 5 tiden eller 7 tiden på morgonen och då är det omöjligt att somna om..

Jag är pigg när jag vaknar, dock blir jag trött en timme senare ungefär, men inte så att jag kan sova tyvärr.

Så jag frågar igen, Hur!?

Hur ska jag kunna vila upp mig inför förlossningen och bebis när jag inte kan sova?

Lägga mig och bara vila i sängen eller på soffan är inte ett alternativ för mig, för det gör varken till eller från.

Suck.


Men det är iaf fint väder! 

Och idag ska jag sitta i en bil hela dagen.. Vi ska hämta mammas katt nere i Göteborg, men det är helt ok, ska bara lyckas övertala min mor att stanna till på Donken så jag kan få en Milkshake!

Av Joanne - 31 maj 2009 01:22

Jag tog kort här för några dagar sedan och känner nu att jag vill dela med mig av ett av dem!

Kortet är taget i vecka 38+0.

Lillan har hicka just nu och det är ju lite mysigt alltså hehe.

Av Joanne - 30 maj 2009 22:39

Idag har vädret varit fint!

Det har visserligen blåst idag med (som det gjort den senaste månaden här) Men idag har det inte gjort så mycket då det varit så varmt och skönt ändå! Då är jag glad!


Jag får frågorna flera ggr om dagen numera, "när ska du ha?" och "börjar du bli nervös?"...

Trodde aldrig jag skulle bli så trött på de frågorna och alla varianter på samma frågor.

Jag ska fortfarande ha den 8 Juni, idag är det 10 dagar kvar.

Och nej, jag försöker att int tänka så mycket på förlossningen, så nervös är jag inte än.

Speciellt som det känns som en evighet tills dess..


Nu har jag såklart redan missat filmen jag tänkte se, hehe, tvn hinner aldrig komma på här hemma. Jag tänker tanken varje kväll, men fastnar här eller med något annat varenda gång likväl.


Av Joanne - 27 maj 2009 22:32

Ja precis!
Slutet som jag skrev om i mitten är här nu, nu är det ju slutspurt!
38+1 idag!

Natten till i måndags fick jag inte sovit en blund.. Då hade jag först mensvärk som senare övergick i förvärkar, dock oregelbundna.
Klockan 8 på morgonen gav de med sig.
Är förvånad över att jag inte blev skitskraj, istället blev jag fylld av nervös förväntan!
Nu gjorde det ju inte ondare än att de höll mig vaken visserligen hehe.

Måste oxå få skriva att jag har världens sötaste grannar!
Igår fick jag massa kläder och så till lillan!
Så mycket fint!
3 Bodys, en pjamas, 2 par byxor, en mössa och..
En liten lappfilt att ha med till bb, ett lapptäcke att ha i vagnen eller sängen och spylappar, allt egen sytt och jätte fint!
Men inte nog med det! Jag fick dessutom, som de stickat, 2 koftor, 2 par sockar och en mössa, så sött och sååå mjukt!
Så jag fick packa ner lite av det i bb-väskan hehe.

Var hos BM idag. Magen har växt en centimeter och är nu 34 cm. Mitt blodtryck är lågt och fint och mitt HB låg på 138 lagom högt och bra!
Lillans Hjärtljud var dock nere på lägsta de någonsin varit, 144 per min.. hon har inte varit under 150 en enda gång och detta var ändå efter att BM klämt och känt på magen, men BM tyckte de var bra så jag får lita på henne.

Syster som själv är allergiker tycker att jag ska använda duntäcket, så det kommer jag att göra!
Måste få tummen ur och sy lite till.. Och röja ur ett par garderober och organisera upp dem.. Behöver göra massor mer, men orka!
Får se om jag får tummen ur... Fönstrena är iaf tvättade nu

Av Joanne - 21 maj 2009 22:29

Var till min BM på snabb besök i måndags för att kolla hur lillan låg.
Bm sa att det nog var mycket möjligt att hon snurrat runt ett varv, på måndagen trodde jag att hon låg rätt igen och Bm bekräftade det, SKÖNT!
Nu var hon dessutom ruckbar så jag tror hon ligger kvar som hon ska nu.

Nu börjar jag känna mig klumpig (på tiden kanske hehe).
Och har upptäckt att klippa tånaglarna är svårt numera..
Och att fila fötterna (vilket jag alltid gör efter dusch annars) är en omöjlighet nu.
Tur att det inte blev jobbigt med sånt här förens nu i slutet.

Har börjat komma igång och sy till lillan, bara sängkläder, men ändå, det är ju det enda vi behöver!
Tycker att de flesta sängkläder är såå tråkiga i affären, jag vill ju ha färg på grejerna, jag vet att spyor syns tydligare, men jag är optimist och håller en tumme för att min bebis inte kommer spy så mycket
Så det blir Rött, Orange och Blått, det är bara de färger jag hittat fina tyger i än så länge hehe.
Blir kanske något rosa oxå om jag har lite tur.
Bara till spjälisen ännu dock..
Har ju inget täcke till vagnen.. Bara filtar.. Men funderar på om jag ska ha ena spjälis täcket i vagnen, lite som underlag och filt över bebis bara.
Då har jag ju både och med mig så vi klarar vilket väder som fram tills dess åkpåsen kommer fram.

Det ena täcket är ett duntäcke, ja jag är en aning tveksam till det..
Men hon jag fick täcket av är så himla allergi kontroll på annars, så tycker det är lite konstigt att hon haft duntäcke till sin kille.. Hon som aldrig använt annat än Neutral tvättmedel liksom och aldrig sköljmedel till sin pojke.. Så jag antar att duntäcket borde vara ok iaf..
Någon som har en lugnande tanke att skicka mig?
Vill ju gärna använda täcket, det är jätte fint (och var garanterat svindyrt..)
Nej, nu ska jag nog återgå till att sy lite mer!

Tjohopp från mig som hoppas på att tröttna på att vara gravid snart så jag kan börja längta ut den lilla, annars vet jag inte hur jag ska våga föda ut henne..

Av Joanne - 16 maj 2009 01:13

Ja, idag packades den.
Inte allt visserligen, vissa saker använder jag ju, så det får komma ner i sista minuten, men allt annat som jag tror jag kan vilja ha är ner packat iaf.

Är lite orolig..
I Tisdags så vart jag till BM igen och mitt HB hade gått upp till 130 och var bra igen helt utan åtgärd. Blodtryck, socker osv osv var allt toppen bra.
Lillan låg enligt BM "Lååångt ner i bäcknet" vad det innebär vet jag inte alls..
Speciellt som jag igår kväll, torsdags, kände henne hicka.
Inget ovanligt i att jag känner henne hicka, men grejen är den att i vanliga fall när hon hickar så känner jag det i hela underlivet och ut mot vänster ljumske, nedre delen av magen alltså...
Men igår då.. Ja, då kände jag hickningarna högst upp i magen..
Så jag är helt enkelt orolig att hon NU ska ha vänt sig fel, efter att ha legat rätt sedan vecka 20 MINST!
Ååh vad irriterad och grinig jag är över detta.
Hoppas hon ligger rätt när jag ska till BM om två veckor igen!
Annars vet jag inte vad jag gör..
Just nu vet jag inte hur hon ligger..
Inga hickningar idag (Bara för att! hon som brukar hicka flera ggr om dagen!!)men jag har känt fipplande vid revbenen där hon brukar sparkas, men det känns annorlunda..
Nej fy... Nu ska jag inte bekymmra mig om det mer!
Eller försöka att inte göra iaf.

Har min mors katt här på parning med Spooky.. Han verkar inte ha fattat grejen helt ännu hehe.. hoppas han gör det snart dock..
Han är så söt, men lite blåst är han.
Hoppas de har parat sig när jag inte varit hemma och jag missat det bara, så vi får kissungar snart igen. Då är iaf kull nummer 1 gjord! Bara några kvar då hehe.

Nehe..
tjipp tjipp,
trötter ska i säng snart!

Ovido - Quiz & Flashcards