Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Puss och kramar..?!?

Av Joanne - 7 juli 2009 19:13

Jag förstår inte.

Jag förstår verkligen inte.

Hur eller vad han tänker alltså.

Sprattlarns pappa eller vad han nu ska kallas..


Han skriver puss i slutet av sina sms och vill ha kramar när vi möts och skiljs åt.

Funderar på om han tror att vi måste vara bästa vänner helt plötsligt..?

Det känns dock konstigt för mig.

Jag vet ju inte vad upsåtet är.. Tanken bakom.

Om det alls finns någon.


Inte så alltså, jag tycker om kramar.

Jag tycker om hans kramar, annars hade aldrig Sprattlarn funnits, men jag vill veta orsaken till kramarna..


Sedan funderar jag vidare..

Då gäller det inte mig längre.

Men fortfarande gäller det hur han tänker och om han tänker.


Han säger att han vill finnas i Sprattlarns liv så mcket som möjligt.

Men varför åker han då tillbaka till Norge när han ändå inte har något jobb där längre?

Han kommer tillbaka, men ska bo kvar i Norge tills han om tre månader flyttar till Thailand på obestämd tid.

Då undrar jag när han hade tänkt ta sig den tiden att lära känna Sprattlarn och vara med henne...

Det är inget man gör ett par timmar varannan vecka i tre månader liksom.

Då lär han inte känna henne.. Hon lär inte känna honom..

Förstår inte varför han inte passar på att vara här i Lysekil de här tre månaderna innan han åker.

Hans far skulle anagligen bli jätte glad.

Och jag med, för då skulle det finnas en chans för Sprattlarn och hennes pappa att lära känna varandra.

Det skulle finnas en chans för honom att bli pappa till henne, inte bara en DNA-matchning.

Men det krävs lite tid, mycket tid, från hans sida.

Det tar tid att skapa band och få känslor för en annan människa.


Men jag antar att jag tänker för mycket som vanligt..

Men det känns bara så motsägelsefullt när han säger att han vill finnas för henne så mycket som möjligt och sedan gör såhär.

Jag är väl bara dum..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanne - 12 september 2009 22:13

Jag ser att det finns de som fortfarande går in via denna blogg på min nya. Ville bara slå et slag för den nya bloggen och säga att adressen är super enkel. Det enda som skilljer den nya bloggens adress från denna är att man tar bort "agratis" fr...

Av Joanne - 9 juli 2009 18:39

Följ med mig. Ni som läser detta, ni som följer min blogg, jag ber er följa med mig till den nya. Jag har nämligen skaffat ny blogg. Orsaken? Orsaken är att denna inte går att designa om efter eget tycke och jag nu fått världens finaste bloggdesign ...

Av Joanne - 9 juli 2009 10:33

Ja nu är det väl dags för mig att svara. Ska börja med att säga att jag skapades när mina föräldrar var gifta och kära, hade det bra ställt och visste ungefär vad de ville med sina liv. Och nej, jag klagar inte på min uppväxt. Jag hade det bra och fi...

Av Joanne - 8 juli 2009 17:51

Jag tänker inte yppa min åsikt gällande förra inläggets fråga innan morgondagen. Men tänker dock påpeka att det står skapas inte växer upp. Bara för att man skapas i vissa förhållanden så innebär inte det att man växer upp under de förhållandena.   ...

Av Joanne - 7 juli 2009 21:23

Är det verkligen en garanti för en bra uppväxt är min fråga. Nå? Ni ska få höra vad jag fått höra, sedan vill jag ha svar! Det är över 60 unika besökare på min blogg varje dag och nu vill jag höra era svar!   Är det verkligen en garanti för en bra up...

Ovido - Quiz & Flashcards