Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Garanti!?

Av Joanne - 7 juli 2009 21:23

Är det verkligen en garanti för en bra uppväxt är min fråga.

Nå?

Ni ska få höra vad jag fått höra, sedan vill jag ha svar!

Det är över 60 unika besökare på min blogg varje dag och nu vill jag höra era svar!


Är det verkligen en garanti för en bra uppväxt om man skapas av båda sina biologiska föräldrar som är kära i varandra och som har en bra ekonomi och en färdig livsplan?


Snälla svara mig på denna fråga!


Jag tänker inte lägga in min tro och åsikt förens jag fått lite svar och fått läsa andras tankar.

 
 
Lina

Lina

7 juli 2009 23:07

Självklart ska jag svara på din fråga utifrån min personliga åsikt.

Och mitt svar är NEJ, varför skulle det garantera en bra uppväxt? Självklart tror jag att kärlek i ens uppväxt är viktigt men sen om den kommer från en ensamstående eller samboende eller hetrosexuella eller homosexuella tror jag inte är av lika stor betydelse. Bra ekonomi är inte heller en garanti, tycker många penga rika barn är långt mycket olyckligare än de som har sämre finasiella tillgångar men rika på kärlek. Tror egentligen inte att det finns något som kan garantera en bra uppväxt, man vet aldrig vad som inträffar under ens uppväxt, vilka människor man kommer möta osv. Tror dock att kärlek till sina barn är den viktigaste stöttepelaren i ett hopp om en bra uppväxt.

Nu vart det här väldigt svamligt men du kanske förstår min åsikt någotsånär i allafall. :)

Mvh Lina

http://fearsofjune.blogspot.com

 
Ingen bild

Andrej

8 juli 2009 12:59

Garanti är det inte. Däremot är det en bra förutsättning för barnet. Barnet behöver en manlig och en kvinlig förebild. Att detta måste vara biologiskt bundet betvivlar jag på. Gällandes din finasiella fråga anser jag att en familj utan tillgång riskerar påverka barnens uppväxt negativt. /Andrej

 
Emelie

Emelie

8 juli 2009 15:55

Jag kunde inte skriva det bättre själv och då syftar jag på det Lina skrev!
Kärleken till barnet är det absolut viktigaste! :)

http://emeliegrahn.blogg.se

 
Emelie

Emelie

8 juli 2009 16:52

Det är självklart inte en garanti! Jag tror dock att det kan göra livet lite lättare i vissa fall. MEN, det viktigaste är ju för barnet att ha personer runt omkring sig som älskar henne/honom.
Sen kan jag ju säga att jag själv aldrig skulle skaffa barn med någon jag inte hade ett stadigt och långt förhållande med. Men det är jag, det är inte det enda rätta!
Jag tycker helt enkelt att kärlek och en stabil förebild är det viktigaste för ett barn.

http://www.notjustasummerlove.blogg.se

 
Bettan

Bettan

8 juli 2009 23:40

Jag tycker inte att det är någon garanti för själva skapandes skull .. Du kan ju skapa ett barn även om dom blivande föräldrarna inte älskar varandra huvudsaken är ju att man älskar barnet som föds .. Och när man har burit på den i 10 månader typ så älskar man de , tro mig jag vet .. Jag tycker heller inte att pengar är någon garanti för skapandet heller .. Det har ju inte riktigt med att göra .. Kärlek är det ändå viktiga tycker jag ....

Vad beträffar uppväxten som alla andra har skrivit om , så tror jag att dom som har midre pengar o som kanske har skilda föräldrar dom har lärt sig att uppskatta saker lite mer än vad dom älskvärda "svenssons" har gjort faktist .. Kan ta mig själv som exempel när jag var lite så fick jag typ allt jag pekade på men när ja blev äldre så fortsatte det inte så och jag kan säga att jag är glad att ja inte fick allt jag pekade på för då hade jag vart en bortskämd skit unge nu :P men de där med föräldrarna kan ja inte säga så mkt om för det har ja inte så mkt erfarenhet av :P

http://bettson.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

9 juli 2009 12:07

Mitt svar är kort och enkelt, NEJ det finns ingen garanti för något sådant.

:)

http://annasara.net

 
Ingen bild

Jag.

9 juli 2009 21:45

Absolut inte. en trygghet från ett kärleksfullt hem där barnet känner sig älskad uppskattad och behövd är vad ett barn behöver. Pengar kan i många fall ställa till mer olycka än lycka..men skall för den delen inte känna att man är "fattig" att alltid gå i ner ärvda kläder och aldrig kunna få det man önskar sig på julafton kan sätta djupa spår...men man kan göra mkt med få medel, om man kan prioritera. Sen om tryggheten kommer ifrån villa vovve och volvo eller om den kommer från mamma mostrar/morbröder övrig släkt tror jag har mindre betydelse. (en skilsmässa däremot kan vara förödande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanne - 12 september 2009 22:13

Jag ser att det finns de som fortfarande går in via denna blogg på min nya. Ville bara slå et slag för den nya bloggen och säga att adressen är super enkel. Det enda som skilljer den nya bloggens adress från denna är att man tar bort "agratis" fr...

Av Joanne - 9 juli 2009 18:39

Följ med mig. Ni som läser detta, ni som följer min blogg, jag ber er följa med mig till den nya. Jag har nämligen skaffat ny blogg. Orsaken? Orsaken är att denna inte går att designa om efter eget tycke och jag nu fått världens finaste bloggdesign ...

Av Joanne - 9 juli 2009 10:33

Ja nu är det väl dags för mig att svara. Ska börja med att säga att jag skapades när mina föräldrar var gifta och kära, hade det bra ställt och visste ungefär vad de ville med sina liv. Och nej, jag klagar inte på min uppväxt. Jag hade det bra och fi...

Av Joanne - 8 juli 2009 17:51

Jag tänker inte yppa min åsikt gällande förra inläggets fråga innan morgondagen. Men tänker dock påpeka att det står skapas inte växer upp. Bara för att man skapas i vissa förhållanden så innebär inte det att man växer upp under de förhållandena.   ...

Av Joanne - 7 juli 2009 21:14

Nej! Jag är inte dum! Min hjärna fungerar ypperligt! Jag är inte ens i närheten av dum! Jag vet vad jag gör för val, jag om någon tänker väl igenom mina val innan jag gör dem. Till och med de val där jag väljer fel vet jag vad jag gör. Och varför! Ib...

Ovido - Quiz & Flashcards