Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Joanne - 4 juni 2009 22:36

Fear causes hesitation, and hesitation will cause your worst fears to come true...

Men vem sa det?

Tänkvärt är det iaf!

Av Joanne - 4 juni 2009 22:14

Ja, här kommer två länkar som jag hittade via Elisas blogg.

Många skratt har det blivit och jag tycker gott ni kan kika in ni med och skratta lite! =)


http://tjuvtittat.se/

http://www.tjuvlyssnat.se/


Have Fun!

Av Joanne - 4 juni 2009 18:28


Är jag tjock eller gravid!?

Nå!?


För jag är nu efter 9 månader evinerligt trött på orden "Hej, Tjockis!"

Visst har det lite med saken att göra vem som uttalar dem hur jag reagerar, vissa orkar jag inte bry mig om, andra blir jag lite irriterad på medans vissa blir jag rosenrasande på!

Jag har alltid varit smal, och jag är fortfarande smal, men jag bär på en bebis så min mage står ut massor mer än vad den gjort innan, men tjock?! Nej!

Det finns fortfarande knappt något fett på min kropp.

Och jag har nu på allvar börjat fundera på vilka, och varför de kallar mig tjock.

Och kommit fram till detta.

Skojaren: Säger det för att skämta.

Det Skämtaren inte fattat är att ett skämt bara är roligt första, kanske andra gången man hör skämtet, inte när man hör det fem ggr om dagen i över 9 månader..

Den avundsjuka: Säger det för att de äntligen har smalare midjemått än den gravida.

Det som den Avundjuka inte fattat är att man ändå kommer vara smalare än dem igen när liten väl är ute..


Började fundera på detta tidigt, eftersom folk började kalla mig för tjockis så fort de fick veta om att jag vart gravid, så från vecka 5 har jag fått höra detta.

Till saken hör att det inte syntes ett skit på mig förens efter vecka 25(!).

Fram tills dess såg jag ut som vanligt.


Dessutom irriterar det mig när folk som har hull på kroppen, eller till och med är tjockisar, kallar mig tjockis men inte tål att jag kallar dem det tillbaka.

Vad är det som gör att det är ok för dem att kalla mig för tjockis, men jag inte får kalla dem det tillbaka utan att de ska bli sura!? Jag säger ju bara sanningen, det är ju mer än vad de gör iaf.

Vad ger dem rätten att bli sura, när jag tydligen inte får bli det?


Slänger in en bild från vecka 19+5 och en bild från vecka 38+0 återigen, så får ni avgöra..

Är jag tjockis?

Eller är jag Gravid?

Nå!?

Av Joanne - 4 juni 2009 18:12

Idag har dagen gått snabbare.

Tack o lov för det, enda nackdelen är att jag inte hunnit tvätta, så nu får jag sätta upp ny tid om ett par dagar istället.. för nu orkar jag bara inte.


Är proppmätt, har ätit middag hos mor.

Det värsta var att jag åt mig mätt på middagen och efteråt kom på att jag ju skule få efterrätt, jordgubbar och grädde! Det är ju bara såå mums så jag fick klämma i mig det oxå iaf, trots att jag var övermätt redan haha.

Fattar inte hur jag kan få i mig så mycket, det borde inte finnas plats till det i min mage längre.


Vädret har varit skit idag.. Suck.. Molnigt och blåsigt.. Svin kallt i vinden dessutom..


Igår blev det bullbak igen. Förr älskade jag att baka, men igår var det inget kul alls, det kändes mer som tvång.

Måste ju ha något hemma att bjuda på när det kommer folk för att beskåda mitt lilla underverk om de inte tänker på att ta med sig, så det har blivit att jag fyllt upp frysen trots att jag som sagt inte alls känt för det..

Så går alla omkring och kallar mig huslig helt plötsligt.. Jag är mindre huslig nu än innan.

Men bara för att jag är gravid så antar folk att jag blivit det helt plötsligt. Tokigt.

Syster yster kommer imorgon igen, eller senast på Lördag morgon.

Andra syster ringde i morse och tjatade lite, hon hade köpt sängkläder till lillan! Glad jag blir =)


Och lillan trycker och bökar och trycker lite till, det är verkligen inte bekvämt längre detta.. Är inte bekvämt hur jag än gör, står, sitter eller ligger..

Ovido - Quiz & Flashcards