Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Joanne - 26 juni 2009 19:06

Japp, här kommer det efter bilder!

Dessa tycker jag är roliga att se, och jag kommer fota varje vecka tills jag är tillbaka där jag började (om jag någonsin kommer dit hehe ;) ).


 Detta är bara två dagar efter att Sprattlarn kommit.

Första natten spenderad hemma alltså. Man ser syster i sängen hehe, hon ligger och myser med lillan på morgonkvisten, jag var pigg som attans och var uppe och rände klockan 5 på morgonen när de snarkade vidare haha.



Och detta är två veckor efter förlossningen.

Nu är jag dock tröttare, och ingen syster är kvar.


Magen har gjort ett fint jobb tycker jag! =)

Av Joanne - 26 juni 2009 18:59

Utlovade ju lite bilder, så här kommer två inlägg med bilder! =)


Under graviditeten:


vecka 13+0

 13 veckor.


25+0

 25 veckor.


38+0

 38 veckor


Magen fanns där och den var stor i slutet även om det tog lång tid innan den visade sig.

Av Joanne - 26 juni 2009 18:45

När man är över ån säger de som vet.

Men jag vet inte..

Sprattlarn ligger nu och sover.

Hoppas verkligen hon gör det nu.

Fick tipset igår av både Yvette och BVC sköterskan att ge lillan Sempers Magdroppar.

Handlade in det idag och gav lillan.

Och hon sover.. Trots att hon de senaste dagarna ha gråtit som en tok vid denna tiden..

Men än är inte kvällen gjord, så jag kan väl inte ropa hej än antar jag.

Vi får se om jag ropar ett hej imorgon istället.


Har nu handlat in lite pennor och så som går att skriva med på svart papper, då jag kom på det igår att bläck ju inte syns på det hahaha.

Så köpte jag lite mer fint papper.

Dessutom var jag in på Lasses foto och kollade vad det skulle kosta att framkalla lite kort så jag har några att sätta in i albumet.

Så imorgon går jag ner med USB minnet och en timme senare så har jag mina kort i handen!

Är lite spänd faktiskt, känns som om verkligheten kommer ikapp mer om man har dokumenterat på verkliga kort, som man kan ta i och inte bara på datan.

På datan känns det inte lika verkligt av någon anledning.


Jag tycker att hela förlossningen och stora magen känns så overkligt, trots att jag själv var där för mindre än tre veckor sedan.

Tänk vad tiden går fort..

Ovido - Quiz & Flashcards