Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Joanne - 5 juni 2009 17:10

Jag har ett liitet bekymmer..

Kan ju för mitt liv inte föreställa mig själv som mamma.

Jag kan inte föreställa mig hur det kommer vara när jag får värkar och ska åka in till förlossningen, inte heller föreställa mig min förlossning.

Än mindre hur det kommer vara att åka hem med en liten bebis som är min, som jag ska ta hand om..


Går dessa saker alls att föreställa sig innan?

Är det alls möjligt att inse att man ska ha hand om ett helt nytt liv?


Trots att jag inte alls kan tänka mig in i dessa situationer så är jag inte nervös alls.

Det känns som en evighet bort..

Även om det egentligen bara är runt hörnet.


En liten bebis, ett nytt liv, en del av mig.


Fattar inte att det är en bebis i min mage.

Verkligheten hinner väl ikapp mig snart antar jag.. Börjar bli så dags nu snart.



Av Joanne - 5 juni 2009 17:00

Idag orkade jag inte gå upp..

Klockan var inte mer än kanske 11 när telefonen ringde visserligen, men innan dess så bara jag inte pallade med att resa mig ur sängen..

Yvette ringde och ville fika, så jag hängde på, tänkte att det kan ju få några timmar att gå iaf.

Dessutom fick jag se hennes son Jack för första gången idag då.

Han är ju inte stor alltså.. Mini.. Med sin mors näsa =)

Efter att vi suttit på fiket några timmar så gick vi i lite affärer.

Det var trevligt at träffas och tjata lite, var et bra tag sedan nu.

Jag vill verkligen ha mer pengar.. Kommer bli tvungen att köpa en helt ny garderob sedan och har ingen aning om hur jag ska få råd med det..

Men det löser sig.


Idag har jag upptäckt att jag har svårt för att låta bli att lyssna på andra människor när de pratar.. Och då menar jag inte de jag ska lyssna på, utan jag menar tex de som sitter vid bordet brevid, jisses vilka samtal man kan höra.

Roligast är det när man snappar upp enstaka meningar, det blir så konstigt.

Men lite kul är det iaf haha.


Vad ska man äta idag då?

Hmm. Har ju inte ätit annat än en ostfralla och en bulle.

Kanske blir lite truckers breakfast. Stekt potatis, stekt bacon och stekt ägg. Det är ju grymt gott och mättande iaf. =)

Någon som har annat tips på mat?

Ovido - Quiz & Flashcards