Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

Vitkål på brösten!

Av Joanne - 13 juni 2009 00:28

Igår kväll/natt ville lilan inte somna...

Hon sov lite innan vi skulle lägga oss, men de andra nätterna har hon bara ammats ett tag i samband med att vi lagt oss så har hon somnat igen och sovit som en stock i massor med timmar.

Men som sagt.. I natt ville hon inte.. Hon var otröstlig..

Inget hjälpte, jag var dödstrött och lillan bara skrek.

Vi skulle ju upp idag oxå för att hinna till NÄL i tid, så inatt blev det max två timmars sömn.


På återbesöket iaf!

Alla tester på Sprattlarn och undersökning gick bra, hon hade gått upp i vikt som hon ska osv.

Men gällande mina bröst och mängden mjölk då.

Hon tömde mina bröst fulldtändigt, vilket var såå sköönt.

Tills en timme senare när de var stenhårda igen..

Hon gav mig en lapp om att sälja mjölk hehe. Min syster gjorde det så jag vet ju att man kan och lite hur det funkar, men vi får se.

Hon på bb var iaf en ängel på alla sätt!

Hon gav mig rådet att tömma brösten någon gång per dag, och mjölka ur lite när det spänner som mest för att ta bort spänningen som sagt.

Och så vitkål då!

Hon gav mig info och ett papper om vitkålens underverk! 

Den ska tydligen ta ned svullnad och spändheten och även kunna ta ned produktionen en aning.

Så ja, nu sitter jag med vitkål över hela mina bröst, som ska bytas ut varannan timma i åtta timmar minst.

Dock är det j*ligt meckigt när lillan ska amma och sånt, för det räcker ju inte med varannan timme för den tjejen vad det verkar som iaf.

Jag är nu inne på andra omläggningen av brösten vilka ska bytas ut klockan 2 inatt, men jag är nog vaken till dess iaf, och efter dem är det en omgång kvar, så får jag se sedan hur det verkar under dagen imorgon, annars kanske jag kör en ny kur imorgon igen.

Håller en tumme för att detta funkar nu!


Sprattlarn är bedårande! JAg blir mer kär för varje dag som går.

=)

Det lilla livet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanne - 12 september 2009 22:13

Jag ser att det finns de som fortfarande går in via denna blogg på min nya. Ville bara slå et slag för den nya bloggen och säga att adressen är super enkel. Det enda som skilljer den nya bloggens adress från denna är att man tar bort "agratis" fr...

Av Joanne - 9 juli 2009 18:39

Följ med mig. Ni som läser detta, ni som följer min blogg, jag ber er följa med mig till den nya. Jag har nämligen skaffat ny blogg. Orsaken? Orsaken är att denna inte går att designa om efter eget tycke och jag nu fått världens finaste bloggdesign ...

Av Joanne - 9 juli 2009 10:33

Ja nu är det väl dags för mig att svara. Ska börja med att säga att jag skapades när mina föräldrar var gifta och kära, hade det bra ställt och visste ungefär vad de ville med sina liv. Och nej, jag klagar inte på min uppväxt. Jag hade det bra och fi...

Av Joanne - 8 juli 2009 17:51

Jag tänker inte yppa min åsikt gällande förra inläggets fråga innan morgondagen. Men tänker dock påpeka att det står skapas inte växer upp. Bara för att man skapas i vissa förhållanden så innebär inte det att man växer upp under de förhållandena.   ...

Av Joanne - 7 juli 2009 21:23

Är det verkligen en garanti för en bra uppväxt är min fråga. Nå? Ni ska få höra vad jag fått höra, sedan vill jag ha svar! Det är över 60 unika besökare på min blogg varje dag och nu vill jag höra era svar!   Är det verkligen en garanti för en bra up...

Ovido - Quiz & Flashcards