Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Gråta

Av Joanne - 1 juli 2009 21:44

Ikväll har inte bara lillan gråtit, utan även jag.

Honhade en vaken period som vanligt från ca 18 inget konstigt med det, lite kinkig men inte värre än att man kunde få henne lugn genom att bära på henne och bara mysa i allmänhet (dock bara inte stilla liggandes eller sittandes hehe).

Hon somnade gott när vi suttit och gungat en stund i datastolen undertiden som jag svarade på ett mail med ena handen och kramade på Sprattlarn med den andra.

Vid 20 sov hon jätte gott och jag tänkte "om det verkar för bra för att vara sant, så är det för bra för att vara sant" och gick in i sängen och skulle testa att lägga ner henne.

Tänkte att om hon nu vaknar så får jag bära på henne en stund till inte värre med det..

Men oj, vad värre det var...

Hon vaknade till igen som jag ändå hade väntat mig lite, men inte bara vaknade, i en och en halv timme gallskrek hon, och jag menar verkligen gallskrek.

Nappen dög inte, att man gick med henne hjälpte inte, att vyssja dög inte att sitta, ligga, stå med henne var inte värt besväret...

Hon grät och jag grät..

Ringde förtvivlat bort till mor bara för att jag behövde prata med någon, men upptäckte snart att det ändå inte gick för någon att höra vad den andre sa. Bara att hoppas att hon uppfattade att man sa hej då innan man la på..

Sprattlarn skrek, jag grät, men så blev det tyst.. I tre minuter, så svalde hon luft (vilket hon börjat göra jämt, fattar inte varför) vilket såklart satte igång gallskriken igen och mammas tårar sprutade lite till.


Men så!

Efter en och en halv timma ungefär så lade jag henne till bröstet (för hundra artonde gången visserligen) och vips, så slutade (?!?!) hon svälja luft och svalde bara mjölk!!

Blev tyst och lugn, låg med henne i säkert en halvtimma varav att hon slutade äta efter kanske 10 min, men allt för att hon skulle vara lugn. Snuttandet är inget problem i min värld, bara Sprattlarn är nöjd!


Och så det bästa av allt.

Hur mycket hon än skriker och hur förtvivlad jag än är och ledsen så är det såå värt det nu när hon väl sover och känns inte ens som om det var jobbigt när jag var uppe i det, även om jag vet att jag tyckte det var en mardröm för bara en stund sedan.

Nu är det fris och fröjd igen och jobbighetskänslan är som bortblåst.

Fattar det inte.

Dessutom är hon ju bara sötast när hon väl sover. =)


Nehe, nu ska jag laga mat, för jag har ju inte hunnit äta idag.

Garderoberna som jag påbörjade att rensa i förut får jag fortsätta med imorgon, för nu orkar jag inte. Kläderna som ligger i hela sovrummet får ligga kvar.


Skriver något mer inlägg sedan när jag äter kanske.

Spooky var ju till veterinären idag och sånt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanne - 12 september 2009 22:13

Jag ser att det finns de som fortfarande går in via denna blogg på min nya. Ville bara slå et slag för den nya bloggen och säga att adressen är super enkel. Det enda som skilljer den nya bloggens adress från denna är att man tar bort "agratis" fr...

Av Joanne - 9 juli 2009 18:39

Följ med mig. Ni som läser detta, ni som följer min blogg, jag ber er följa med mig till den nya. Jag har nämligen skaffat ny blogg. Orsaken? Orsaken är att denna inte går att designa om efter eget tycke och jag nu fått världens finaste bloggdesign ...

Av Joanne - 9 juli 2009 10:33

Ja nu är det väl dags för mig att svara. Ska börja med att säga att jag skapades när mina föräldrar var gifta och kära, hade det bra ställt och visste ungefär vad de ville med sina liv. Och nej, jag klagar inte på min uppväxt. Jag hade det bra och fi...

Av Joanne - 8 juli 2009 17:51

Jag tänker inte yppa min åsikt gällande förra inläggets fråga innan morgondagen. Men tänker dock påpeka att det står skapas inte växer upp. Bara för att man skapas i vissa förhållanden så innebär inte det att man växer upp under de förhållandena.   ...

Av Joanne - 7 juli 2009 21:23

Är det verkligen en garanti för en bra uppväxt är min fråga. Nå? Ni ska få höra vad jag fått höra, sedan vill jag ha svar! Det är över 60 unika besökare på min blogg varje dag och nu vill jag höra era svar!   Är det verkligen en garanti för en bra up...

Ovido - Quiz & Flashcards